Bugun...


“Titanik’te Matematik” ders tasarım projesi 2. oldu!

 “Titanik’te Matematik”  ders tasarım projesi 2. oldu!

Türkiye Bilişim Vakfı’nın düzenlemiş olduğu Kod Ödülleri Yarışmasında 350 proje arasından “Titanik’te Matematik” projesi 2. seçildi.

Eczacıbaşı Topluluğu’nun ana sponsorluğunu üstlendiği, Türkiye Bilişim Vakfı tarafından düzenlenen ve Türkiye’de bir ilk olan, matematik ve fen bilimleri alanlarındaki eğitim oyunlarının ödüllendirildiği KOD Ödülleri Eğitim Oyunu Yarışması’nda dereceye giren projeler ve fikirler açıklandı.
 
Matematik ve fen bilimleri alanlarında eğitim oyunları projelerinin ve fikirlerinin katıldığı yarışmanın oyun kategorisinde birinciliği, kahramanının görevi hücreleri hayatta tutabilmek olan Cellvivor adlı oyun projesi ile Ali Gökhan Birçek kazandı. İkincilik ödülünü, Isaac adlı karakterin, gezegenler arasındaki gizemli maceralarıyla Newton Yasaları’nı oyunla öğrettiği Isaac’i Anlamak adlı oyun projesi ile Görkem Üner ve Yusuf Mete Saraçoğlu alırken, Furkan Bayri ise, karakterin asasından çıkan ışınla optik ve ışığın kırılmasını oyuna dönüştüren Obsidian projesi ile üçüncülük ödülünün sahibi oldu.
 
Fikir kategorisinde ise, Çarpala adını verdiği fikirle Aysun Nurkaya birincilik ödülünü alırken, Titanik’te Matematik adlı fikirle Ebru Karayılmaz ve Ceren Künutkum Zobi ikinciliği, Gizemli Piramit adlı fikirle Kaan Salı, Tuğberk Dilaver veMerve Nur Varol ise üçüncülüğü elde etti.  

Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı tarafından verilen Özel Ödül’ü Fun Math ile Mustafa Zafer Bolat  kazanırken, Yapı Kredi Özel Ödülü’nün sahibi de Renkli Tırmanış oyunu ile Muhammed Duykan Bakay ve Esra Bakay oldu.  
 
27 Mart 2018 Salı günü Kolektif House’da düzenlenen ödül töreninde konuşan Faruk Eczacıbaşı, TBV olarak Türkiye’yi bilgi toplumuna dönüştürmek amacı doğrultusunda çalıştıklarını vurgulayarak, “KOD ödülleri projemizi tasarlarken amacımız, K12 denilen ilkokul, ortaokul, liseyi kapsayan 4+4+4 uygulamasında Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun bir çerçevede, öğrencilerimize matematik ve fen bilimlerinin “eğitim oyunu” olarak sunulmasını teşvik etmek, ödüllendirmekti. Bugün burada kazansın veya kazanmasın, eğitim oyunu ile öğretme konusunda aklını, fikrini, yaratıcılığını ortaya koyan bütün katılımcılarımız, bizim için “kazanandır” ve ülkemizin eğitimle kalkınması için gidilecek yolda çok önemli katkı vermişlerdir. Dolayısıyla, bütün başvuranların, finale kalanların, kazananların kattığı değere minnettarız” diye konuştu.
 
Türkiye’de ilk kez eğitim konusunda, “acaba Milli Eğitim Bakanlığı müfredatı, oyun ile, yani 6-18 yaş grubunun doğal öğrenme biçimine uygun olarak öğretilebilir mi” sorusunu Türkiye Bilişim Vakfı olarak sorduklarını ve bu konuda bir girişimde bulunduklarını belirten Eczacıbaşı, “Ne mutlu ki karşılığını da görüyoruz… Gelecek yıllarda çok daha geniş katılım ve gelişmiş içerikle KOD Ödülleri projesinin ülkemiz eğitim sistemine katkı vereceğine gönülden inanıyor ve bu vesile ile tüm katılımcı, paydaş ve destekçilerimize şükranlarımızı sunuyorum’’ dedi.






YORUMLAR

Henüz Yorum Eklenmemiştir.Bu Haber'e ilk yorum yapan siz olun.

YORUM YAZ



1 + 5 =
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER HABERLER
FOTO GALERİ
ÇOK OKUNAN HABERLER
VİDEO GALERİ
SON YORUMLANANLAR HABERLER
YUKARI